اگر از نصب vpn بر روی هر دستگاه خود خسته شده اید، شاید زمان آن رسیده تا vpn را بر روی مودم خود فعال کنید. در این صورت دستگاه هایی که به مودم متصل می گردند دیگر نیازی به نصب فیلتر شکن ندارند. در این آموزش به تنظیمات vpn بر روی مودم اولاکس ax5 pro که از پر تقاضاترین مودم اولاکس است، می پردازیم.

 

نصب vpn بر روی مودم اولاکس ax5 pro

برای ست کردن vpn مودم اولاکس، در ابتدا باید به تنظیمات مودم اولاکس خود وارد شویم. برای این امر مودم را به برق زده و با استفاده از وایرلس یا کابل lan به مودم وصل شوید و در نوار مرورگر خود آدرس آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را وارد کنید. طبق تصویر زیر بر روی login کلیک کنید.

تنظیمات مودم ax5 pro اولاکس

بعد از آن باید نام کاربری و پسورد مودم اولاکس خود را وارد نمایید. مقادیر پیش فرض نام کاربری و پسورد هردو admin می باشد. بعد از لاگین شدن در صفحه باز شده بر روی device setting  کلیک کرده و از منوی سمت چپ vpn setting را انتخاب کنید.

تنظیمات فیلترشکن در مودم اولاکس

برای ادامه تنظیمات پروکسی دو حالت l2tp و pptp وجود دارد.

 

تنظیمات  L2TP مودم اولاکس

در قسمت LSN Server Address باید ادرس آی پی سروری را که تهیه کرده اید . وارد نمایید و بقیه موارد را همانند تصویز زیر تنظیم کنید. بعد از apply کردن تنظیمات L2TP Connection Status بایذ از disconnect به connect تغییر می کند.

تنظیمات l2tp در مودم اولاکس ax5pro

نکته: مفدار l2tp mtu پیش فرض  را تغییر ندهید.