شبکه 5g  آخرین نسل ارائه شده اتصالات باندپهن است که سرعت آن از فیبر نوری هم بالاتر است. حداکثر سرعت شبکه 5g، 10 گیگابایت بر ثانیه است. از جمله مزایای اینترنت 5g می توان به سرعت دانلود بالا، پهنای باند کافی برای اجرای همزمان برنامه ها، اتصال همزمان چندین دستگاه بدون افت کیفیت و … اشاره کرد.

برای استفاده از اینترنت 5g، می توانید مودم 5g تهیه کنید تا بتوانید با همه دستگاه ها به اینترنت 5g متصل شوید. بازار مودم های 5g در ایران، هنوز رونق زیادی نگرفته است، اما خیلی از کابران به دلیل پشتیبانی مودم های 5g از تمامی شبکه ها از جمله TD-LTE و 4G LTE، افزایش قیمت این مودم ها در آینده پس از سراسری شدن شبکه 5g، وای فای و آنتن دهی قوی تر و سرعت بالاتر روی شبکه های 4G نسبت به مودم های 4G، به استقبال نسل بعدی شبکه موبایل رفته اند. در ادامه بهترین مودم های 5g را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مودم جیبی 5g

کاربرانی که می خواهند در هر مکانی به اینترنت دسترسی داشته باشند، به دنبال بهترین مودم های 5g جیبی  هستند تا بتنوانند به اینترنت پر سرعت متصل شوند.

1. مودم 5g ای ای QTAD52E

این مودم که به مودم 5GEE  نیز معروف است، یک مودم پرسرعت دو بانده است که از شبکه های 5g، 4.5g،   4g تمامی اپراتورها پشتیبانی می کند. در شبکه 5g سرعت دانلود این مودم 2.33 گیگابایت بر ثانیه می باشد. مودم 5GEE WIFI از wifi 6 پشتیبانی می کند. علاوه بر این 64 دستگاه به صورت همزمان می توانند به مودم متصل شوند.

این مودم دارای یک باتری 6460 میلی آمپری است که می تواند تا 12 ساعت شارژدهی کند.

2. مودم نت گیر Netgear Nighthawk M5

مودم نت‌گیر Nighthawk M5در سال 2020 معرفی شد. این دستگاه از شبکه های 5G و 4G LTE پشتیبانی می کند. این مودم از WIFI 6 پشتیبانی می کند و یک مودم دو بانده است.

3. مودم ۵g اچ تی سی مدل 5G HUB

مودم اچ تی سی 5G HUB از تمامی شبکه های 4G و 5G پشتیبانی می کند. این مودم دو بانده است و تا 20 کاربر می توانند به صورت همزمان از طریق وای فای به آن متصل شوند. این دستگاه مجهز به یک باتری 7660 میلی آمپری است. یکی از قابلیت های خاص این مودم، مجهز شدن به یک صفحه نمایشگر HD  تاچ اسکرین و اندروید 9.0 به همراه سرویس های گوگل می باشد.

4. مودم نوکیا fastmile 5g gateway

یکی دیگر از بهترین مودم های 5g، مودم نوکیا fastmile است که از شبکه های 4g و 5g پشتیبانی می کند. این دستگاه مجهز به یکی از بهترین پردازنده های 5g دنیا، یعنی پردازنده Snapdragon X55  است. حداکثر سرعت این دستگاه 7.5 گیگابایت بر ثانیه است و از WIFI 6 پشتیبانی می کند.

5. مودم 5g جیبی هواوی E6878-870

این مودم از معروف ترین مودم های جیبی در بازار است که از شبکه های 5G، 4.5G، TD-LT  و 4G پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دانلود آن 1.65 گیگا بایت بر ثانیه است که می توانید به راحتی فیلم های 8K  را تماشا کنید. این مودم دارای باتری، صفحه نمایش،  شیار سیم کارت، کارت حافظه microSD و پورت usb است. مودم E6878-870 دارای حالت بازی است که با فعال سازی آن، تاخیر تا 30 درصد کاهش پیدا می کند.

6. مودم ای ای 5G EE ROUTER

این مودم دوبانده از شبکه های5G ، 4.5G و4G و از WIFI 6 پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال همزمان 64 دستگاه را دارد. سرعت دانلود این مودم حداکثر تا ۴.۶۷ گیگا بایت بر ثانیه  و سرعت آپلود ۲.۵ گیگا بایت بر ثانیه  می رسد. این دستگاه داری 4 سوکت جهت اتصال آنتن خارجی و پورت  USB۳.۰ است.

7. مودم هواوی H122-373 CPE PRO 2

یکی از بهترین مودم های 5g هواوی است که سرعت دانلود آن 3.6 گیگا بایت بر ثانیه است و سرعت فوق العاده ای دارد. مودم CPE PRO از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز و از WIFI 6 پشتیبانی می کند. 20 دستگاه به طور همزمان می توانند از طریق وای فای به این مودم متصل شوند، از این رو این مودم برای خانه و محیط های اداری بسیار مناسب است. قابل ذکر است که این منبع تغذیه این مودم آداپتور برق می باشد.

8. مودم 5g ZTE MC801

این مودم دو بانده دارای حداکثر سرعت دانلود 2.8 گیگا بایت بر ثانیه است. این مودم از تکنولوژی WIFI 6 پشتیبانی می کند و برای خانه و محیط کار گزینه ای مناسب است. مودم 5g ZTE MC801 می تواند انواع مختلف ترافیک شبکه مانند پخش ویدیو، بازی و انتقال فایل را در اولویت قرار دهد و بدین صورت، میزان وقفه و تاخیر را کاهش دهد.

نتیجه گیری

مودم های 5g سرعت و برد بالاتری دارند (در مقایسه با مودم های 4g سرعتشان 20 برابر بیشتر است). بنابراین اگر به سرعت بالا احتیاج دارید، مودم های 5g می توانند یک گزینه مناسبی برای شما باشند. در این مقاله سعی کردیم بهترین مودم های 5g را  به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب بتواند در هنگام خرید به شما عزیزان کمک کند.